- MDLABS
- 0 Comments
- 2463 Views
- 0 Likes
- Reguli de aplicat online
Reguli si legislatie privind activitatea online
APLCARE LEGII IN INTERNET SI RETELELE SOCIALE
Ai grija atunci cand si cum esti prezent pe retelele de socializare.
In cazul in care esti comerciant si alegi sa-ti desfasori activitatea si in mediul online, esti obligat sa prezinti datele de identificare ( datele de inregistrare de la Registrul Comertului, CUI-ul sau CIF-ul, forma raspunderii si modalitatea de asociere, precum si datele de contact ), dar si a unor link-uri catre autoritati care au diferite sarcini de control si administrare/gestionare ( ex: legaturi care site-ul ANPC- Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului sau ANSPDCP- Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal).
Mai mult de atat, trebuie sa tii cont si de informatiile ce le incluzi pe site, care de altfel trebuie sa cuprinda o serie de date referitoare la modalitatea de derulare a tranzactiilor, returnarea produselor, termene de livrare, suportarea cheltuielilor de transport precum si valabilitatea stocurilor, durata promotiilor si cuantumul reducerilor.
Toate aceste informatii stipulate mai sus, fiind prevazute in legislatia privind incheierea contractelor la distanta si legislatia privind publicitatea.
In cazul in care esti comerciant si alegi sa-ti desfasori activitatea si in mediul online, esti obligat sa prezinti datele de identificare ( datele de inregistrare de la Registrul Comertului, CUI-ul sau CIF-ul, forma raspunderii si modalitatea de asociere, precum si datele de contact ), dar si a unor link-uri catre autoritati care au diferite sarcini de control si administrare/gestionare ( ex: legaturi care site-ul ANPC- Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului sau ANSPDCP- Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal).
Mai mult de atat, trebuie sa tii cont si de informatiile ce le incluzi pe site, care de altfel trebuie sa cuprinda o serie de date referitoare la modalitatea de derulare a tranzactiilor, returnarea produselor, termene de livrare, suportarea cheltuielilor de transport precum si valabilitatea stocurilor, durata promotiilor si cuantumul reducerilor.
Toate aceste informatii stipulate mai sus, fiind prevazute in legislatia privind incheierea contractelor la distanta si legislatia privind publicitatea.
Principii generale de drept
Principiile de drept sunt reguli de maxima generalitate ce cuprind exprimarea vointei sociale din
momentul crearii si aplicarii acestora. Intrucat principiile de drept asigura unitatea, omogenitatea,
coerenta si capacitate de dezvoltare a unor relatii asociative, acestea sunt unanim acceptate.
Globalizarea se impune ca o noua ordine si in momentul in care vorbim de retelele sociale si social
media. Legislatiile statelor trebuie sa se armonizeze intrucat frontierele lor au fost deja desfiintate
odata cu dezvoltarea Internetului iar civilizatiile se interconecteaza prin utilizarea retelelor virtuale.
Atat Legea comertului electronic, legea speciala in materie, cat si legea comunitara (Directiva nr. 31/2000 din 8 iunie), reglementeaza furnizarea serviciilor societatii informationale, fara a stabili criterii pentru calificarea contractelor incheiate in Internet ca fiind civile sau comerciale. Acestea nu disting intre furnizorii de servicii comercianti sau necomercianti, orice persoana fizica sau juridica devenind furnizorul care pune la dispozitia unui numar ne/determinat de persoane un serviciu al societatii informationale.
Legislatia romana ( Ordonanta nr.130 din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta publicata in M.O. 431 din2 septembrie 2000 ) diferentiaza, in cadrul contractelor electronice, doua tipuri de contracte: cele incheiate intre comercianti ( B2B – adica Business to Business ) si cele incheiate intre comercianti si consumatori ( B2C – adica Business to Consumer ).
Calitatea de comerciant a persoanei fizice este dobandita, conform dreptului in materie, prin savarsirea efectiva a faptelor de comert si prin inscrierea la Registrul Comertului sau Administrarea Fiscala, dupa caz, a formei alese pentru desfasurarea activitatii. In cazul comerciantilor care aleg sa-si desfasoare activitatea si/pe Internet, cu tot ce implica acest fapt ( utilizarea retelelor sociale a comunitatilor virtuale sau doar a modalitatilor clasice – site prezentare sau magazin electronic ), este obligatorie prezentarea datelor de identificare ( datele de inregistrare de la Registrul Comertului, CUI-ul sau CIF-ul, forma raspunderii si modalitatea de asociere, precum si datele de contact ) dar si a unor link uri catre autoritati care au diferite sarcini de control si administrare/gestionare ( ex: legaturi care site ul ANPC- Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului sau ANSPDCPAutoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ).
In acelasi timp, site urile comerciantilor trebuie sa cuprinda o serie de date referitoare la modalitatea de derulare a tranzactiilor, returnarea produselor, termene de livrare, suportarea cheltuielilor de transport precum si valabilitatea stocurilor, durata promotiilor si cuantumul reducerilor, toate aceste informatii fiind prevazute in legislatia privind incheierea contractelor la distanta si legislatia privind publicitatea.
Atat Legea comertului electronic, legea speciala in materie, cat si legea comunitara (Directiva nr. 31/2000 din 8 iunie), reglementeaza furnizarea serviciilor societatii informationale, fara a stabili criterii pentru calificarea contractelor incheiate in Internet ca fiind civile sau comerciale. Acestea nu disting intre furnizorii de servicii comercianti sau necomercianti, orice persoana fizica sau juridica devenind furnizorul care pune la dispozitia unui numar ne/determinat de persoane un serviciu al societatii informationale.
Legislatia romana ( Ordonanta nr.130 din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta publicata in M.O. 431 din2 septembrie 2000 ) diferentiaza, in cadrul contractelor electronice, doua tipuri de contracte: cele incheiate intre comercianti ( B2B – adica Business to Business ) si cele incheiate intre comercianti si consumatori ( B2C – adica Business to Consumer ).
Calitatea de comerciant a persoanei fizice este dobandita, conform dreptului in materie, prin savarsirea efectiva a faptelor de comert si prin inscrierea la Registrul Comertului sau Administrarea Fiscala, dupa caz, a formei alese pentru desfasurarea activitatii. In cazul comerciantilor care aleg sa-si desfasoare activitatea si/pe Internet, cu tot ce implica acest fapt ( utilizarea retelelor sociale a comunitatilor virtuale sau doar a modalitatilor clasice – site prezentare sau magazin electronic ), este obligatorie prezentarea datelor de identificare ( datele de inregistrare de la Registrul Comertului, CUI-ul sau CIF-ul, forma raspunderii si modalitatea de asociere, precum si datele de contact ) dar si a unor link uri catre autoritati care au diferite sarcini de control si administrare/gestionare ( ex: legaturi care site ul ANPC- Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului sau ANSPDCPAutoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ).
In acelasi timp, site urile comerciantilor trebuie sa cuprinda o serie de date referitoare la modalitatea de derulare a tranzactiilor, returnarea produselor, termene de livrare, suportarea cheltuielilor de transport precum si valabilitatea stocurilor, durata promotiilor si cuantumul reducerilor, toate aceste informatii fiind prevazute in legislatia privind incheierea contractelor la distanta si legislatia privind publicitatea.
Leave a Comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.