- MDLABS
- 0 Comments
- 2328 Views
- 0 Likes
- Analitice si conversii
Ghid pentru urmărirea conversiilor GA4 pentru WordPress
Conversiile sunt esentiale pentru orice site web, inclusiv pentru un site WordPress, deoarece acestea masoara performanta site-ului in atingerea obiectivelor sale. Google Analytics 4 (GA4) este un instrument puternic pentru a urmari si imbunatati conversiile pe site-ul dvs. WordPress. Cu ajutorul GA4, puteti identifica care pagini si elemente de continut sunt performante sau care necesita imbunatatiri, astfel incat sa puteti optimiza experienta utilizatorilor si sa cresteti conversiile.
Pentru a urmari conversiile in Google Analytics 4 (GA4) pentru site-ul dvs. WordPress, trebuie sa urmati pasii descrisi mai jos:
- Asigurati-va ca aveti un cont Google Analytics 4 activ. Daca nu aveti unul, puteti sa-l creati aici: https://analytics.google.com/
- Descarcati si instalati plugin-ul „Site Kit by Google” pentru WordPress. Acest plugin va permite sa conectati site-ul dvs. WordPress la diverse servicii Google, inclusiv Google Analytics 4.
- Accesati „Site Kit” in panoul de administrare al site-ului dvs. WordPress si conectati-va la contul dvs. Google Analytics 4.
- Accesati sectiunea „Performance” din Site Kit si selectati „Analytics” pentru a vedea datele de trafic si de conversie pentru site-ul dvs.
- Pentru a urmari conversiile, trebuie sa definiti obiectivele de conversie in Google Analytics 4. Accesati sectiunea „Admin” din contul dvs. Google Analytics 4 si selectati „Obiective” in meniul din stanga. Apoi, urmati pasii pentru a defini obiectivele dvs. de conversie.
- Dupa ce ati definit obiectivele de conversie, puteti vedea rezultatele acestora in rapoartele de conversie din Google Analytics 4. Accesati sectiunea „Rapoarte” si selectati „Conversii” pentru a vedea cum se comporta site-ul dvs. in ceea ce priveste atingerea obiectivelor de conversie.
Iata cateva lucruri suplimentare pe care ar putea sa le gasiti utile in urmarirea conversiilor in Google Analytics 4 pentru site-ul dvs. WordPress:
- Definirea obiectivelor de conversie: Obiectivele de conversie sunt actiuni specifice pe care doriti sa le intreprinda utilizatorii pe site-ul dvs. (de exemplu, completarea unui formular de contact sau efectuarea unei plati). Definirea obiectivelor de conversie in Google Analytics 4 va permite sa urmariti cat de bine site-ul dvs. performeaza in atingerea acestor obiective si sa luati masuri pentru a imbunatati conversiile.
- Eventuri de conversie: Puteti utiliza eventuri de conversie pentru a urmari actiuni specifice pe site-ul dvs. care nu sunt incluse in obiectivele de conversie predefinite. De exemplu, puteti defini un eveniment de conversie pentru a urmari cand un utilizator apasa pe un buton de partajare pe retelele sociale.
- Filtre de conversie: Filtrele de conversie va permit sa excludeti anumite actiuni de la obiectivele de conversie sau eventuri de conversie. De exemplu, puteti folosi un filtru de conversie pentru a exclude platile care au fost anulate din rapoartele de conversie.
- Atributarea conversiilor: Atributarea conversiilor va permite sa vedeti care canale de marketing au contribuit la conversiile site-ului dvs. (de exemplu, cautarile organice, platile prin intermediul unui anumit partener de afiliere etc.). Puteti configura atributarea conversiilor in sectiunea „Admin” din contul dvs. Google Analytics 4.
Putem sa aprofundam si mai mult utilitatea elementelor puse la dispozitie.
Daca incercam sa aprofundam si mai mult modul de folosire si uneltele puse la dispozitie vom observa o intreaga arhitectura care abia asteapta sa fie descoperita si pusa la lucru. Vom discuta in cele ce urmeaza despre: utilizarea parametrilor de urmarire , urmarirea conversiilor pe dispozitive , compararea perioadelor de timp , testarea diferitelor variante de pagina.
- Utilizarea parametrilor de urmarire a conversiilor: Puteti adauga parametri la adresele URL ale site-ului dvs. pentru a urmari diferite aspecte ale conversiilor. De exemplu, puteti adauga un parametru care indica sursa traficului (cum ar fi „google” pentru cautarile organice de la Google) sau un parametru care indica un anumit obiectiv de conversie (cum ar fi „formular-contact” pentru formularele de contact completate). Aceste parametri pot fi apoi utilizati in rapoartele Google Analytics 4 pentru a vedea cum diferitele surse de trafic sau obiectivele de conversie contribuie la conversii.
- Urmarirea conversiilor pe dispozitive: Puteti utiliza Google Analytics 4 pentru a vedea cum diferitele dispozitive (cum ar fi desktop, mobil si tableta) contribuie la conversii. Accesati rapoartele de conversie si utilizati filtrele pentru a vedea datele pentru dispozitive specifice.
- Compararea perioadelor de timp: Puteti utiliza Google Analytics 4 pentru a compara conversiile dintre doua perioade de timp diferite (cum ar fi ultimele 30 de zile versus aceeasi perioada a anului anterior). Aceasta va poate ajuta sa vedeti daca site-ul dvs. a inregistrat o crestere sau o scadere a conversiilor intr-o anumita perioada de timp si sa luati masuri pentru a imbunatati performanta.
- Testarea diferitelor variante de pagina: Utilizarea unui instrument de testare de pagina, cum ar fi Google Optimize, va poate ajuta sa imbunatatiti conversiile prin testarea diferitelor variante de pagina. Puteti utiliza Google Analytics 4 pentru a vedea care variante de pagina au inregistrat cele mai bune conversii si pentru a implementa schimbarile care au avut cele mai bune rezultate.
Leave a Comment
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.